Se vores kurser i Marokko

Velkommen til Marokko og den fortryllende by Marrakech, en by, der er kendt for sin rige historie, pulserende kultur og skønhed.

Marokko er et land, der er kendt for sin blanding af kulturer, fra berber, arabisk, fransk og mange flere. Dette er et land, der er rigt på traditioner og historie, men også et land, der er i konstant udvikling og forandring. Fra de bølgende sandklitter i Sahara til de sneklædte tinder i Atlasbjergene, er Marokko et land af kontraster og mangfoldighed.

Marrakech, også kendt som “Den Røde By”, er en af de mest ikoniske byer i Marokko. Byen er kendt for sin historiske medina, en UNESCO World Heritage Site, hvor du kan vandre gennem de smalle gader, opdage farverige markeder, eller souks, og opleve den livlige atmosfære, der gør Marrakech så unik.

Under dit ophold i Marrakech vil du bo på en skøn riad, som er en autentisk og zen-inspireret riad beliggende i den nordlige del af medinaen. Riad’en er en tidligere familiebolig, der er blevet smagfuldt renoveret til at kombinere moderne bekvemmeligheder med det bedste af marokkansk tradition. Med sine tre gårde, to bassiner og en tagterrasse hvor vi både kan lave workshops men som også har en fantastisk udsigt over medinaen og Atlasbjergene, er vores riad det perfekte sted at lave højskolekurser fra.

Vores højskole ligger kun en 15-minutters gang fra det berømte Jemâa El Fna-plads og inden for gåafstand af alle de vigtigste turistattraktioner.

Billeder fra Marokko Højskole

Vejret i Marokko lige nu