+45 27 14 29 26 info@annashojskole.dk

foto: Hans Kurt Rønnest

Foto: Mikkel Jézéquel

Foto: Thomas Høyrup Christensen

Velkommen til vores højskolekurser i Danmark

Annas Højskole startede i 2017 med at lave højskole på Mallorca, men siden 2020  har vi også fået kurser i Danmark på programmet – nærmere bestemt i  Thy og på Læsø.

Læsø – en ø med masser af historie og natur

På Læsø har vi købt vores egen kursusejendom, en stor Bed and Breakfast, Østergård Kultur B&B,  der ligger ved Byrum,  hvor vi kan være op mod 28-30 kursister. Ejendommen er en 4-længet gård med tilhørende skøn parkligende have. Vores B&B har et hyggeligt orangeri, hvor vi spiser og synger mm.  Der er også foredragsrum/bibliotek.

På Læsø er der masser af historie, kultur og natur at gå om bord i. Der er de helt unikke tanghuse, der er saltsyderiet, fiskeriet, strandingerne. Det er den helt  enestående natur, hvor ca. 70 % af øen er dækket af naturområder, og hvor der findes en stilhed,  som du skal lede længe efter. Endelig er der den nutidige historie om Læsøs udfordringer i dag som Danmarks mindste kommune målt på indbyggeretallet.

Vandreture i Nationalpark Thy

Valget på Thy – dette smukke område af Danmark –  var ikke svært, når man elsker naturen, som vi gør. For her ligger Nationalpark Thy, der er Danmark største vildmark, og derfor har vi helt naturligt vandring på programmet på  vores Thy kursus.

(Naturfotos fra Thy er taget af Mikkel Jézéquel og udlånt af Destination Nordvestkysten)

Tegning og akvarel på Læsø | 26.-31. maj 2024

Ledige pladser

Tilmeld dig

Vil du tegne og male på en smuk gammel gård midt i vidunderlige omgivelser på Læsø?
Vi fylder papir og skitsebøger med personlige tegninger, moderne akvarel og masser af inspiration til nye teknikker. Læsø myldrer med motiver og oplevelser – fra fiskere til tanghuse, saltsyderi og skøn natur. Vi skal lære nyt, mens vi har det sjovt. Vi skal opleve glæden ved at indfange alt det dejlige omkring os i en tegning. Alle kan være med!