Højskole i Portugal

Se vores kurser i Portugal

– et land rigt på kultur, kulinariske oplevelser og betagende natur.

Portugal, beliggende på den Iberiske Halvø, er et land, der byder på en rigdom af oplevelser. Fra de bølgende vinmarker i Douro-dalen til de dramatiske klippekyster i Algarve, er Portugal et paradis for naturelskere og vandrere. Landets varierede landskab byder på alt fra frodige skove og bjerge til gyldne strande og maleriske floddale, hvilket gør det til et ideelt sted for vandreture og udendørs eventyr.

Portugals kultur er lige så mangfoldig som landets landskab. Fra de brostensbelagte gader i Lissabon til de historiske byer i Porto og Évora, vil du finde en rig historie, der strækker sig over tusinder af år. Landet er fyldt med UNESCO World Heritage Sites, herunder det imponerende Hieronymites Kloster i Lissabon og det historiske centrum af Porto. Portugal er også hjemsted for Fado, en traditionel musikgenre, der er kendt for sin følelsesladede og lidenskabelige lyd.

Men en rejse til Portugal ville ikke være fuldstændig uden at dykke ned i landets kulinariske verden. Portugisisk mad er kendt for sin enkelhed og friskhed, med en række retter, der er baseret på friskfanget fisk og skaldyr, lokalt opdrættet kød og sæsonens grøntsager. Landet er også berømt for sin vin, især portvin og vinho verde, samt for sin olivenolie og ost.

Uanset om du er en ivrig vandrer, en foodie, en historieentusiast eller bare en rejsende på udkig efter et nyt eventyr, er Portugal et land, der har noget at tilbyde alle. Kom og oplev det selv!

Billeder fra Portugal Højskole