+45 27 14 29 26 info@annashojskole.dk

Vælg kursus

Vietnam set indefra 01. – 15. december 2023

Der er udsolgt

Vi laver højskolekursus i Vietnam igen i november 2024. Skriv på info@annashojskole.dk, hvis du er interesseret.
Med udgangspunkt i den charmerende hovedstad Hanoi og menneskene her, lærer vi om Vietnams historie og kultur. Vi møder interessante danskere, der bor i landet. Vi skal også ud i Halong Bugten og ud på landet.

Strik på Læsø | 3. -8. april 2024

Der er få ledige pladser

KUN 2 PLADSER TILBAGE
Tag på strikkekursus på Læsø med strikkedesigner Annette Danielsen. Oplev øens enestående natur og mød lokalbefolkningen. Hør om de unikke tanghuse, saltsydning og deltag i et dejligt højskolefælleskab med fokus på strikning og ny inspiration.

Yoga retreat på Læsø | 11. – 14. april 2024

Tilmeld dig
Yoga retreat hvor alle kan være med. Giv dig selv muligheden for at komme helt ned i gear og tage en pause fra hverdagen. Vi gør det i de skønneste rammer på Kattegats perle, Læsø, hvor du mærker roen sænke sig i dig, straks du står af færgen.

Strik i Skotland | 14 – 21 april 2024

Der er udsolgt

UDSOLGT. Men forventer et “Strik i Skotland” i foråret 2025. Skriv på info@annashojskole.dk, hvis du vil på interesseliste. Det er oplagt at lave et strikkekursus i Skotland, da får, uld og strik jo hænger sammen. Vi nørder strik, og Skotlands spændende kultur med skotsktern, kilter og klaner i selskab med de bedste to – strikdesigner Annette Danielsen og “skabs-skotten” Sisse Skovbakke. Vi bor på et skønt slot, og herfra udgår vores ture på bl.a. tekstilfabrik og til Edinburgh. Vi har også whiskysmagning.

Mallorcas køkken og vandring | 16. – 23. april 2024

Der er udsolgt

STADIG PLADSER I OKTOBER Lær at lave spansk mad med tv- kok og journalist Anne Hjernøe. Vi skal også ud og røre os. Hver anden dag er vi ude og vandre i bjergene på 3 smukke og varierede vandreruter.

Vandring, kultur og mad på Sicilien | 17.-24. april 2024

Der er udsolgt

UDSOLGT. VI laver et kursus på Sicilien igen i sep/okt 24. Skriv på info@annashojskole.dk, hvis du vil skrives på interesselisten. Vi bor på landet omgivet af olivenlunde og vinranker i Ragusa regionen. Vi går på den sicilianske camino, kommer igennem smukke barokbyer og laver italiensk mad på madskole.

Skotland set indefra | 13.-20. maj 2024

Tilmeld dig

På “Skotland set indefra” oplever du Skotland på en luksuriøs, autentisk og anderledes måde, hvor du kommer tæt på de lokale og langt væk fra turismen. Vi bor på et slot, og herfra fordyber vi os i Skotlands historie, kultur og natur.

Strik på Mallorca | 24.-31. maj 2024

Tilmeld dig

Her kombinerer vi vores populære strikkekurser med vores ligeså populære højskole på Mallorca. Der vil være masser af strikkeundervisning, men du skal også ud at opleve øen bag turistfacaden og være en del af et skønt højskolefælleskab.

Tegning og akvarel på Læsø | 26.-31. maj 2024

Tilmeld dig

Vil du tegne og male på en smuk gammel gård midt i vidunderlige omgivelser på Læsø?
Vi fylder papir og skitsebøger med personlige tegninger, moderne akvarel og masser af inspiration til nye teknikker. Læsø myldrer med motiver og oplevelser – fra fiskere til tanghuse, saltsyderi og skøn natur. Vi skal lære nyt, mens vi har det sjovt. Vi skal opleve glæden ved at indfange alt det dejlige omkring os i en tegning. Alle kan være med!

Mallorca set indefra | 17. – 24. september 2024

Der er få ledige pladser

Tilmeld dig

På “Mallorca set indefra” oplever du øen på en autentisk og anderledes måde. Vi kommer tæt på de lokale og langt væk fra turismen.
Vi besøger bl.a. Jørn Utzons hus Can Lis og danske Helle Alexandersen, der bor pragtfuldt i Port de Sóller. Vi skal også diskutere kunst hos Jacob og Patricia Asbæk.

Yoga retreat på Læsø | 19. – 22. september 2024

Strik på Læsø | 29. september – 05. oktober 2024

Andalusien set indefra | 19. – 26. oktober 2024

Tilmeld dig
Du kommer bag turistfacaden sammen med vores 2 kursusledere, hvor den ene har hus i området. Vi besøger danske kunstnere og iværksættere og vi oplever mauernes kultur og historie. Vi forkæles med skøn mad på vores charmrende landssted.

Gå efter din drøm – i Andalusien | 21. oktober-27. oktober 2024

Tilmeld dig

Vil du gerne starte din egen virksomhed og leve af den? Så er dette kursus det rette for dig.
Under sydens sol og i et motiverende og inspirerende fællesskab arbejder vi kreativt, legende og intenst med vores forretningsideer, men også med de udfordringer, der kan være på vejen til at begynde at leve et arbejdsliv, hvor det er dig, der har styringen.

På eventyr i Marrakech med Hjernøe og Ditsen | 05.-12. november 2024

Der er udsolgt

Tag på eventyr i Marrakech med Anne Hernøe og Ditte Ingemann. Vi har workshops med marokkansk mad, fermentering, krydderier, fotografering. Vi besøger skønne restauranter, går på opdagelse i souken og besøger en safranplantage, hvor vi hjælper med at høste safran.