+45 27 14 29 26 info@annashojskole.dk

Corona

Hvad betyder det for mig og min rejse?

 Læs her hvordan vi forholder os til corona: 

Nedenfor finder du svar på de mest stillede spørgsmål om, hvordan vi håndterer situationen omkring coronavirus/covid-19.

Vi opdaterer siden jævnligt og gør vores bedste for, at du skal føle dig tryg. Vi beder dig venligst læse informationen nedenfor, før du kontakter os.

 

Ekstraordinært fri afbestilling ved nye bestilte rejser:

Fri afbestilling for alle rejser til udlandet, der er bestilt mellem 01.01. 2021 – 01.03 2021.  I en usikker rejsetid, har vi ekstraordinært indført risikofri bestilling på alle vores udlandsrejser. Så kan du igen lægge rejseplaner, lade forventningens glæde indfinde sig – og sammen med os vente på, at vi igen trygt kan rejse ud i verden.

  • Bestil din rejse inden d. 01.03 2021, og få fri afbestilling eller ombooking indtil 64 dage før afrejse.
  • Tilbuddet gælder på alle nybestilte rejser med afrejse i perioden fra d. 01.03 – 01.07 2021.

Rejseforsikring:

Vi anbefaler, at du lægger rejseplaner, som du plejer og samtidig sørger for en god rejseforsikring, der dækker dig godt ind i forbindelse med coronavirus.  Vi anbefaler, at du tegner både rejseforsikring og afbestillingsforsikring hos Gouda, som har specifikt fokus på at dække dig godt ind også i forbindelse med coronavirus. De dækker generelt bedre end almindelige indboforsikringer og forsikringer gennem kreditkortselskaber.

Gouda dækker blandt andet, hvis du bliver syg med Covid-19 inden afrejse, eller hvis bliver testet positiv for Covid-19 under rejsen dækker forsikringen på samme måde som ved anden type sygdom dvs. bl.a. udgifter til lægebehandlin. Derudover dækker Gouda feriekompensation, hvis du har været syg på din rejse.  ( Vi får ingen procenter for at fremhæve Gouda).

Læs om Goudaforsikringer i forbindelse med corona her

Kan jeg bestille rejser til lande, der på nuværende tidspunkt er orange?

Ja, det kan du godt. Ingen myndigheder kan med sikkerhed sige, hvordan ny coronasmitte udvikler sig over de kommende uger og måneder. Det gælder i Danmark og for resten af verden.

Vi følger myndighedernes anbefalinger og Udenrigsministeriets rejsevejledninger. Skulle dit rejsemål 7 dage før afrejse endnu ikke være åbnet op, vil det indebære, at din rejse bliver aflyst, og du vil få mulighed for at få refunderet det fulde indbetalte beløb, med undtagelse af det obligatoriske administrationstillæg på kr. 89,- pr. rejsende, der bl.a. dækker gebyr til Rejsegarantifonden.

Du kan også altid selv holde dig opdateret her:

Afbestillingsregler for kurser i Danmark og for rejser der er bestilt før 01.01.2021:

Vi følger selvfølgelig myndighedernes anvisninger og kan det ikke lade sig gøre, at gennemføre rejsen grundet myndighedernes resktriktioner, så tilbagebetales det fulde beløb minus gebyr til Rejsegarantifonden på 89 kr.  Hvis der er kursister, der allerde ved nu, at de ønsker at afbestille deres rejse i Danmark eller rejse bestilt før 01.01.21, så gælder vores almindelige rejsebetingelser. Dem kan I læse her.   

Betalingsfrister for restbeløb:

Betalingsfrister på din rejse er ligeledes uforandret og vil fremgå af dit rejsebevis.

Rejsen/ kurset bliver til noget:

Bliver rejsen/kurset gennemført, har vi på Annas Højskole selvfølgelig fokus på hygiejne og følger de regler, som er gældende på vores destination på det pågældende tidspunkt. Vi henviser i øvrigt til Sundhedsstyrelses retningslinier https://www.sst.dk/da/corona

Du er altid velkommen til at kontakte os med spørgsmål til kurset/ rejsen:

Tlf.nr.: 27 14 29 26   Mail: info@annashojskole.dk

Vi opdaterer informationen på vores hjemmeside løbende.

Sidst opdateret: 01.01.21